1. Ana Sayfa

Önerilen Yerler

Kekova Adası

Anlatım

Evimize çok yakın bu şehre 2. gelişimiz.

Batuma; Türkiyede Sarp sınır kapısından geçiş yapıyoruz. Bu kapıya ulaşmak Artvin merkezden 1 saat kadar sürüyor, Trabzondan da yaklaşık 3 saat uzaklıkta.

Batum’a giriş vizesiz, sadece yurtdışı çıkış harcı ödeyerek elinizi kolunuzu sallayıp geçebiliyorsunuz 🙂 Bizce vizesiz seyahat edilecek en güzel şehirlerden.

Detaylı Anlatım

Batum ya da Batumi bizi çok etkileyen şehirlerden biri. Komşumuz Gürcistan henüz Avrupa birliği üyesi değil ama Batum çoktan bir Avrupa şehri havasında. Evimize çok yakın bu şehre 2. gelişimiz.

Biz iki gidişimizde de yaya girmeyi tercih ettik, çünkü araç ile girmek bir takım prosedürler gerektiriyor. Öncelikle sınırdan geçiş yapmadan Batumda geçerli olacak şekilde bir sigorta yaptırmanız gerekiyor, bu Türkiyedeki trafik sigortası değil arkadaşlar. Bunun için Kemalpaşa ilçesinde yol üzerindeki sigorta firmalarından faydalanabilirsiniz. Şu an için bu sigorta bedeli 100 TL. Gürcistanda kötü araç kullanıldığı, aracımıza çarpabilecekleri, otopark bulma zorluğu vb. kötü yorumları okuyunca yaya girmeyi tercih ediyoruz.

Eğer bu sigortayı yaptırmazsanız çıkışta istenen belgelerde gösteremediğiniz için 1000-2000 TL arasında bir ceza ödemek zorundasınız. Bu sebeple sigorta önemli.

Biz aracımız ile Sarp sınır kapısına kadar gidip, oradaki otoparka bırakıyoruz. Günlük 20 TL ücreti var. Aracımızı bıraktıktan sonra yaklaşık 100 metre ilerdeki giriş kapılarına doğru gidiyoruz. İçeride ilerlediğinizde karşınıza veznelerden yurtdışı çıkış pulunu temin edebilirsiniz. Sonrasında çıkışı izleyerek komşuya geçiş yapıyoruz.

Sarp sınır kapısından Batum merkez 20 km kadar uzaklıkta. Taksileri kullanabilirsiniz, ya da belirli dakikalarda kalkan dolmuşları tercih edebilirsiniz.

Birçok yurtdışı lokasyonunda olduğu için sınır kapılarında Türk lirasını Gürcistan parası Lari ile değiştirmemenizi öneririz. Merkezde daha yüksek oranlardan değişim yapılabiliyor. Biz taksiye biniyoruz ve taksi şoföründen yolda uygun bir döviz değişim bürosuna uğramasını rica ediyoruz.

Batumda birçok kişi Türkçe biliyor, bu sebeple rahat olabilirsiniz. Biz çok nadir birkaç kişi ile İngilizce anlaşabildik. Taksiye binecekseniz kesinlikle pazarlık yapmalısınız, pahalı fiyatlara merkeze gitmeyin.

Genel Bilgiler

Merkezde Gezilecek Yerler

Piazza Meydanı , Alfabet Kulesi , Ali & Nino Heykeli , Avrupa Meydanı , Ters Ev

Yeme İçme

Gürcü yemekleri oldukça lezzetli; Hinkal, Haçapuri, Harço Çorbası, ponçiki ve Lobio denenebilir.
Biz Hinkal (bizdeki hamur mantısının büyük hali) ve Haçapuri (içinde peynir ve yumurta olan pide benzeri) denedik, tavsiye ederiz.

Yemek yeri olarak, sokak aralarında salaş restoranlar var, hijyen açısından içimize sinmediği için popüler meydanı Piazzadaki restoranlarda yemenizi öneririz. Hem yemeklerin lezzeti hem de servis açısından oldukça başarılı. Fiyatlarda uygundu.

Gürcistan aynı zamanda sodaları ile ünlü. Türkiyedeki sodalardan biraz daha şekerli bir tadı var, armutlu olan çok leziz. Aşağıdaki markanın tadı en güzeli ancak aldığımız bilgiye göre marketlerde satılmıyormuş. Yalnızca Restoranlarda bulabileceğimiz bilgisini aldık.

Önemli Notlar

Kiralık araçlar ile giriş yapamıyorsunuz.
Yeni kimlikler geçerli, eski kimlik ile girilemiyor.